събота, 4 април 2009 г.

Направих я сама*


Любимият ми в момента чай, Мароканска мента, в чашата, която сама източих от глина.

Мога само да благодаря на Силвия, която ми позволи да влезна в ателието й, да седна пред грънчарското й колело и да се омажа с глината й. Тя ми направи и глазурата, но запази несъвършенствата, оставени от моите ръце.

За съжаление не мога да ви препратя към нейното местенце в интернет, но можете да идете в чайната и да видите как изглеждат чашите и чиниите, когато ги прави тя.

Интересен факт: зеленият цвят се постига с меден оксид (известен също като патина - жокер-жокер). Страничният ефект е, че тази чаша не трябва да влиза в микровълновата.

Сега продължавам да си пия чая, който ми се струва че е станал дори по-вкусен от преди. Май ще е хубаво да си източа и едно чайниче някой ден...

*почти :о)

3 коментара:

  1. Прекрасна чаша...:) Бих искала и аз да си направя...

    ОтговорИзтриване
  2. Като гледам в София има доста варианти, читалища, фирми вносители и т.н.
    Пусни като ключови думи "курс" и "керамика" или "грънчарство", бързо ще откриеш поне 3 варианта.
    За съжаление не мога да препоръчам никого от личен опит...

    ОтговорИзтриване
  3. Честито, много ти е хубава чашката. И историйката за боядисаните яйца ми хареса също.

    Поздрави от Копенхаген

    Слави

    ОтговорИзтриване

 
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 3.0 Unported License.