четвъртък, 2 април 2009 г.

Днес ми е синьо

Не, не в смисъла на "I've got the blues". Харесвам блус, но в случая моето синьо не е меланхолично, а пролетно и то с очакване за лято. Може би първоначално беше предизвикано от новия ми шал.

Цялата работа се състои в 4 реда на една кука :)

Много добър проект за начинаещи. Прави се с половинки висок пълнеж и цял висок пълнеж и върви доста бързо. Добър е за упражняване на концентрацията и броенето. Най-хубавото е, че ако предпочитате да плетете на две куки, просто следвате същия принцип и ще стане.

А принципът е ясен на всяка баба - увеличаване на бримките. Колкото по-агресивно, толкова по-къдраво ще стане.

Значи първо се прави една дъъъълга начална верига - толкова дълга, колкото искате да бъде и шала. (За да не се обезкуражите от безкрайността на редовете, направете го на две части.) Обръщате и започвате да вкарвате по 2ВП във всяка бримка от веригата. Обръщате и правите същото на следващия ред. След това вече може да минете на *2ВП, 1ВП* и *2ВП, 1ВП, 1ВП*. Можете да го завършите с един ред декоративен бод, например онзи, който прилича на мидени черупки. Можете да комбинирате няколко вида/цвята прежда. Например последният ред да е с пухкава. Тогава ще стане наистина рошаво! :)

Ето тук можете да видите вляво началната ми верига, а вдясно първият ред, в който увеличавам - вече се къдри съвсем сам.

Накрая можете да го направите на подредени спиралки или да го оставите да си се гъне, както му е кеф. И да ви е... лилаво да речем :)

Направих го с едно и половина чиле, като едното струваше 2.60 лв. Т.е. целият шал излиза под 4 лв, защото останалата прежда със сигурност няма да остане неизползвана.

За колко време? Ами, едва ли са били повече от 3-4 часа общо, но не наведнъж. Чувала съм как се лекува тендовагинит, мисля да си го спестя.

И на вас препоръчвам щом усетите умора да прекъсвате работа или поне да направите почивка с разкършване.

Къде да търсите умората? В пръстите, дланите, китките, раменните мускули, дори врата. В началото има много излишно напрежение, докато тялото усвои новите движения. Преиодично проверявайте дали не сте застанали в неудобна поза и отпускайте мускулите, които няма нужда да са напрегнати. Ако в стаята е хладно рискът е по-голям, знам го от личен опит.

Може би затова едно време жените са носили ръкавици без пръсти... и този проект ме очаква.

Който още не знае какво по дяволите е ВП - бързо тук!

Няма коментари:

Публикуване на коментар

 
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 3.0 Unported License.